Suure osa oma elust tegeleb inimene psüühiliste ja füüsiliste terviseprobleemidega, mis pärinevad hariduse omandamise ajast. Praeguse haridusega saadavate teadmiste ja oskuste kasutamine reaalses elus on kooliprogrammi mahuga võrreldes kaduvväike ega lähtu suurelt osalt tegelikest vajadustest
Kooli ajal kogetu ja õpitu määravad ära inimese potentsiaali avaldumise ja saadavad teda kogu elu Teadlased väidavad, et inimese isiksuse peamised omadused kujunevad välja juba 7-8 eluaastaks. On ülitähtis, et meie haridussüsteem oleks läbimõeldum ja kohalduks paremini inimeste vajadustega. Selleks peaks õpetajateks olema palgatud kõige andekamad ja arenenumad ühiskonna liikmed ning õpetaja amet oleks kõige kõrgemalt tasustatud ja tunnustatud amet ühiskonnas.
Inimese konkurentsivõime peamiseks eelduseks on tema hea tervis, analüüsi- ja mõtlemisvõime ning suhtlemisoskus. Haridussüsteem peaks olema rohkem fokusseeritud inimese vaimse, tervise ja mõtlemisvõime potentsiaali üldisemale arendamisele ning faktiteadmiste osakaal ei peaks olema nii suur. On kogutud palju kogemusi ja teadmisi, mida hetkel veel laialdaselt ei rakendata, kuigi olemasolev haridussüsteem seda sageli ka otseselt ei piira. Millegipärast eiratakse laste puhul koolisüsteemis isegi töö ja- puhkeaja seadust ja lastele töökaitseseadusega rakendatud norme. Ka lapsel peaks olema taastumiseks piisavalt õppimisevaba aega.
Mõned tähelepanekud, mis võiksid teooriana õppekavas ja praktilise tegevustena igapäevases koolielus rakendatuna kaasa aidata laste arengule ja tervisele.